Åska

Åskan mullrar när jag vilar midda med småttingarna. Tänker på alla våra saker. Vad skulle jag hinna få med? Datorer, mobil, laddare, babyskydd och skötväska. Inser att servern vi har som backup står helt fel för att kunna få med sig. Det får vi kanske se över. 

Önskar att jag kunde släppa resten. Vet att människor är väldigt givmilda vid katastrofer, så jag tror inte att vi skulle bli utan sånt vi behöver. 

Önskar att jag kunde tänka som en amerikansk kvinna skrev i ett minimalismforum jag är med i.  Hon kunde se skogsbranden och förberedde evakuering. Trots det var hon inte rädd att mista sitt hem och sina saker. Det hade inte längre något grepp om henne. Hon har förstått att människor är viktigare än saker.

Det var ju mitt mantra när jag började med bloggen: Människor är viktigare än saker. Det är så viktigt och rätt, ändå är saker viktiga för mig. Alla gamla saker från släkten, allt man sett fram emot att få använda. Det Hänger ju självklart också ihop med begränsad möjlighet att köpa samma sak igen, både för att det är sällsynt och för att vi har begränsat med pengar. 

Ändå önskar jag att jag inte vore så fäst vid dem, tror jag. Eller så är det så att om jag fick rensat bort det som jag inte bryr mig lika mycket om, så skulle jag vara friare att prioritera det som verkligen betyder något: min familj och andra människor?

Leave a Reply

