Attefallshus

När jag var typ tolv år gammal drömde jag om att som vuxen ha ett litet hus bredvid mina föräldrars sommarstuga. Det skulle vara litet och med sovloft. Det skulle få plats med ett runt bord med fyra stolar (konstiga saker som man minns). Jag minns det som sparsmakat, inte en massa prylar, utan bara det jag och min familj skulle behöva för att fira semester där. 

När jag började läsa om minimalism kom jag snart i kontakt med begreppet tiny house -folk som bor i väldigt små hus, som ofta står på hjul. Jag kollade på många inspirerande videor på Youtube

Igår kom jag att tänka på att dessa två saker är väldigt lika varandra, och att de i Sverige numera kallas Attefallshus.

Leave a Reply

