Tidstjuvar

Minimalism handlar inte bara om saker, utan minsta lika mycket om andra delar av livet. Det handlar om hur vi använder vår tid.  När Joshua Becker från BecomingMinimalist definierar det så skriver han: 


Det handlar om prioriteringar. Det blev jag brutalt påmind  om när jag läste:

    Hennes sista fråga lyder så här:

    3) Do I have any extracurricular commitments or time-wasting distractions I could eliminate in order to spend a few minutes of special time today with my child or spouse?

    Jag spenderar ju väldigt mycket tid med våra barn, men jag fick en rejäl tankeställare när det gäller hur mycket tid jag spenderar på Facebook jämfört med hur mycket jag umgås med min man!

    Även när jag är med barnen så händer det att jag fastnar på Fb efter att jag skickat ett sms eller skrivit ner något jag inte får glömma. Jag måste hitta något att göra istället för sociala medier när jag är med barnen. Jag hör ju själv hur vansinnigt det låter; skulle något annat kunna vara viktigare än mina barn? ! Inte ens alla vänner i världen är ju viktigare än de för mig!

     Det handlar om det där medvetna valet som Joshua Becker pratar om. Vi kan inte bara göra det som faller oss in och tro att vi kommer må bra. Vi måste prioritera, och jag tror att vi behöver plocka bort mycket av det som är “normalt” för vårt samhälle, annars kommer snart depression och utbrändhet vara normalt. Eller det kanske det redan är?

    Leave a Reply

    