Bokrean

Jag har alltid älskat bokrean. Det var med lite förtjusning som jag bläddrade igenom en reakatalog i morse (sent, jag vet). 

Barnböckerna intresserade mig mest. “Åh, de säljer en riktig, vanlig Astrid Lindgren!  Wow! Den ska Liten få i födelsedagspresent! Åh, en låda med flera pussel med Emil-motiv! Wow! Det kanske han inte vill ha nu, men om några år…”

Det är lätt att försöka motivera sig själv till att köpa sånt man inte behöver, särskilt böcker! Men de behövs ju inte.  Vi har tillgängligt många för att skapa ett intresse, och resten finns på biblioteket! 

Det var skönt att inse det! 

Det kanske blir någon liten bok till Liten i alla fall nu.  Vi ska snart åka tåg långt, och jag vill inte att han ska sitta med mobilen hela resan…

Allt gott!

Leave a Reply

