Vackra tidningar

Någonstans inom mig bor en liten pysslare. Jag önskar att jag vore mer konstnärlig och fingerfärdig så att jag kunde ge nära och kära fina presenter som jag själv gjort. 

Därför har jag ibland köpt pysseltidningar. En sån hittade jag idag när jag gick igenom ett skåp. Jag läste igenom den noggrant och ville behålla den. Sen tänkte jag efter. Hm. Behöver jag denna? Hur mycket av den behöver jag? Virkmönstret kan jag riva ut och receptet kan jag fota av, glasundeläggen likaså. Bra!  Jag slipper behålla tidningen. Virkmönstret kan läggas bland liknande, receptet bland recept i datorn och glasundeläggen i pysselmappen. Mycket lättare att hitta när jag väl behöver det! Gött!

​Kan du göra likadant med saker som inspirerar dig?

Leave a Reply

