Ett tips till alla singlar

Ett tips till alla singlar (som någonsin funderar på tvåsamhet och eller familj)

Rensa bland era tillhörigheter!

Det var en tanke som slog mig i natt när jag inte kunde sova. Det är så svårt att hitta tid och ro och plats att rensa sina grejer när man har små barn, ändå är det då man skulle behöva ett rensat hem som mest för att vi behöver all energi vi kan få för att orka med vardagen. 

Alla våra tillhörigheter tar energi. Varje gång vi ser en sak eller tänker på den så tar den energi. Ännu värre blir det med dåliga samveten- de tar mycket energi! 

Därför önskar jag att att jag hade rensat mer bland mina saker innan jag träffade Maken och innan barnen kom. 

Min ursäkt är att jag såg fram emot vårt gemensamma drömhem där jag skulle få plats med allt som jag samlat på mig under åren. Framför allt det som jag ärvt.  Det gemensamma hemmet var på många sätt det stora livsmålet. 

Nu är jag där och inser att jag dragit med mig för mycket grejer. Allt det jag hade som singel är mer än jag behöver som mamma i en stor familj! 

Nu sitter jag här och önskar att jag kunde hitta tid att rensa så att jag skulle få mitt liv att fungera. Tiden finns nog, det gäller bara att hitta den! 

2 thoughts on “Ett tips till alla singlar

  1. Det är ofta en fråga om prioritering… Tid har vi alla lika mycket av oavsett familjesituation… Kan någon hjälpa till att ta hand om barnen en dag t ex, så att ni får tid att rensa? Svårt med amningen kanske, men barnen kan kanske passas hemma. En liten tanke bara…

    Like

Leave a Reply

