Val

Det här med att göra sina val.

Jag är ju föräldraledig med Liten och Lillasyster. Det ger mig i stort sett helt fri att planera vår tid, förutom deras ät- och sovtider så klart.

Ändå är det så lätt att bli överväldigad av allt som borde göras – tvätten, disken, allt som är på fel ställe, allt man inte hinner eller orkar tänka på för att man är så överväldigad av allt…

Men allt handlar om val. Jag kan välja att bli överväldigad eller att ta tag i en sak i taget – att ta hand om den torra tvätten, hänga den blöta och flytta på lådan jag stör mig på flera gånger om dagen. Tänk va avslappnad jag kommer bli när det är gjort!

Det är vad minimalism och frivillig enkelhet är för mig – att rensa bort stressmoment (som kan se olika ut – saker, relationer, tankar etc.) för att kunna glädjas åt det som är bra i livet utan att annat kommer i vägen!

Leave a Reply

