Osvart garderob

http://simplifyandpursue.com/non-black-minimalist-wardrobe/

Det här gillar jag!  Att jag gillar Simplify and Pursue är ingen nyhet. Det är så roligt att hon börjat skriva igen efter att minstingen kom!

Det hon skrev om häromdagen, om sin garderob utan svart, peppar mig ännu mer att ta itu med mina kläder igen!

Jag gjorde en utrensning förra året, men dels såg jag grejer i flytten jag inte gillar och dels hittade jag inte bara en utan två lådor med sommarkläder!!

Här behöver rensas!

På senaste tiden har jag ju följt en konmari grupp på Facebook. Där är det stort fokus på att bara ha kvar det som gör en glad. Det tror jag är särskilt viktigt när det gäller kläder.  Som Robin skriver i länken högst upp så får hon mer komplimanger nu när hon bara har kläder som hon trivs med! Bara det är ju en god anledning att rensa ut och tänka igenom sin garderob! Det blir en uppåtgående spiral!  🙂

Eftersom jag sjunger i en kör som (allt för) ofta framträder i svart så kan jag inte ta bort alla svarta, och kritvita (som jag inte heller passar i), plagg. Trots att jag gärna hade sluppit dem. Tyvärr är det väl bra att ha svart hemma, för tyvärr får man ju gå på begravningar ibland. Men det är ju verkligen inget man ser fram emot.

Så, ok, min garderob måste innehålla en del svarta plagg. Vad mer?

En annan sak Robin skrev om var att hitta sina färger. Jag har alltid älskat blått, så det var enkelt. Men mer då? Jeans och blåa tröjor och skjortor kanske blir lite väl trist. Jag får helt enkelt titta ordentligt i min garderob och se vad jag kan bygga på. Jag ska också ta en runda på secondhand och se vad jag hittar där. Vanliga affärer kan vara så enfärgade, och svarta…

Wish me luck!

2 thoughts on “Osvart garderob

  1. Ja du… Det är svårigheter det där… Själv har jag nog på en höjd en svart kofta… Begravningsklädsel får jag nog köpa den dag det blir så dags, då det – tacksamt nog – är långt mellan gångerna. Värre är att kroppen ändrar sig markant mellan dessa gånger.

    Like

    1. Ja, jag vet inte varför, men begravningar har jag gått på en hel del. Kanske är det lättare när man är mer van. Jag menar, om man hade varit ovan hade man kanske dragit sig mer för det…

      Like

Leave a Reply

