Tacksamhetslista

Ikväll vill jag skriva ner saker som jag är tacksam för. Det är kanske inte helt mitt i prick ämnesmässigt för den här bloggen, men jag tror att det är viktigt att tänka på vad man har, och inte bara allg man ska göra sig av med.

Jag är tacksam för min familj!
För att jag har en bra relation med min far och min svärmor, så bra att jag längtar efter att ringa dem när vi inte hörts på några dagar.
För att vi har ett hem att bo i.
För att vi har kaminer att elda i och ved att elda med.
För att vi har brandvarnare (som jag testade idag!).
För att jag har vänner att ringa och träffa.
För att vi har pengar att köpa mat för.
För att vi har det vi behöver för att laga och ta hand om maten vi har.
För att Maken har ett jobb och att han sköter det så bra.
För att vi är friska.
För att vi inte bara har det vi behöver, utan även leksaker för alla åldrar.
För att vi har en bil som kan ta med hela familjen på äventyr och nödvändigheter.
För kreativitet som kan ändra perspektiven.
För friheten att säga och skriva vad jag vill.
För friheten att visa att jag tror på Jesus.

Vad är du tacksam för?  Skriv i kommentarsfältet eller din egen blogg och länka i kommentarerna.

Allt gott!

4 thoughts on “Tacksamhetslista

  1. Det finns enormt mycket att vara tacksam för. Just nu är jag allra mest tacksam för både varma kläder och att kunna gå min skrivarkurs. Framför allt det sista. Att kunna få möjligheten att förverkliga drömmar!

    Sedan kommer självklart också sådant som familj och vänner med.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

