In och ut december 2015

Jaa, hur mycket har gåt in och ut denna månad? Som jag skrivit tidigare så känns det ännu inte meningsfullt att skriva upp varenda pryl som lämnar hemmet, men jag berättar gärna hur många lådor/kassar vi gör oss av med.

Därför kan jag redogöra att:

  • 10 lådor, minst, några flyttlådor  och några mindre har hamnat på second hand! Nästan hälften efter flytten! Det känns skönt att utrensningen fortsätter och att hela familjen mer och mer inser att man inte behöver massor med grejer för att vara lycklig!
  • 1 kasse kläder till second hand. Det var jag, Minstingen och Liten som bidrog till den.
  • Massor med skräp – uttjänta utemöbler etc. har slängts!

Vad är på väg ut?

  • Inget! Förutom återvinningen, och en låda med än så länge mest böcker och dukar. Det är skönt att ständigt ha en låda att förpassa saker man inte längre behöver eller vill behålla.
  • Jo, jag längtar efter att gå igenom mina sommarkläder! Insåg i flytten att de var kvar i “vanliga garderoben”. Kanske för att det inte var mycket till sommar förra året – det märktes knappt när den tog slut… I flytten hittade jag två “halva” sommarklädeslådor. De skulle jag vilja rensa ur – kan inte tänka mig att jag vill behålla allt. Men det känns lite vanskligt att bestämma nu vad man vill ha i maj…:-/

Vad som kommit in?

  • Hm, tandborstar?
  • En bäddmadrass till Makens och min säng.
  • Några lampor.

Vad är på väg in?

  • Lampor till vardagsrum och litens rum, eller andra rum som kan möbleras om.
  • Badkar till Liten – det gamla gick sönder i flytten.
  • Tekoppar. Hade tre gäster häromdan och var inte säker på om tekopparna skulle räcka. Vet vad jag vill ha så jag spanar konstant… Ok, vi har ju en annan teservis, den har jag ju skrivit om massa gånger, men den är fortfarande i garaget, och jag skulle inte vilja ha den till vardags. Men gäster är ju inte till vardags, eller? Vad ska man ha en fin servis till om man inte använder den när det kommer gäster?
2 thoughts on “In och ut december 2015

Leave a Reply

