Gott nytt!

Gott nytt år, kära läsare!

Det har hänt en hel del i år!

Jag tycker alltid att det är svårt att komma ihåg vad som hänt under året, men några fakta säger en hel del. Jag har fått vara hemma hela året och se ett helt år av Litens utveckling!

Maken har gått från studerande till chefsposition och har gjort det så bra! Jag är så stolt över honom och sättet han jobbar på! Det är en härlig känsla! Hans jobb är ju inte mitt ansvar, men jag får stå bredvid, heja på och jubla över framgångarna, både för honom och andra anställda. Hurra!

Denna blogg kom in i mitt liv. Först väldigt hemligt. Det tog månader innan jag berättade för mer än två personer om den. Jag ville att den skulle ha innehåll innan folk kom hit. Det verkar ha varit ett bra drag! Fortfarande verkar det komma många nya som läser många sidor på en gång. Det värmer hjärtat!

Vi har förberett för, och flyttat. I efterhand så inser man ju att man hade kunnat förbereda en hel del mer i förhand. Men men, förhoppningsvis kommer man ihåg det inför nästa flytt. Att hitta goda vanor som fungerar för hela familjen är ju också en del av det.

Nu längtar jag efter att bli av med alla lådor som står “överallt”. Få ordning på vår förvaring (den lilla vi faktiskt vill ha) och börja leva det där livet som vi längtar efter! Men åh, vad jag längtar efter att inte tänka så – att jag ska leva sen – jag vill leva nu!

Hoppas ni har möjlighet att tänka över åren, både det gamla och det nya!

Gud välsigne er!

3 thoughts on “Gott nytt!

  1. Det liv du lever nu, förbereder dig för livet du kommer att leva sedan. Njut av nuet och vet att det kommer påverka framtiden på det sätt du vill. Ett steg i taget. Kram

    Liked by 1 person

    1. Intressant, läste alldeles nyss en liknande kommentar på Facebook. Den var inte skriven till mig, men ändå med så lika budskap. Helgonen motsäger inte varandra, eller vad är det man säger?

      Like

Leave a Reply

