Hej igen!

Det blev en liten julpaus här på bloggen!

Mitt i flytten tog vi och faktiskt en paus. Jag och maken satt kvar vid bordet efter måltiden, utan skärmar att distrahera oss med, med en kopp varmt och några pepparkakor. Ljuvligt!

Vi har bestämt oss för att göra köket till en datorfri zon.Det låter kanske självklart för många, men har man levt i en lägenhet där köket är det enda rummet man har ett bord så är det en stor omställning!

Ikväll var första gången jag saknade datorn i köket. Jag hade bröd på jäsning och i ugnen, och visste inte riktigt var jag skulle göra av min tid. Att skriva dagbok som jag drömt om, och skrivit om? Hm, det vågade jag nog inte – tänk om det inte blivit så magiskt som jag längtade efter?! För övrigt så stod köksbordet i en annan vinkel i den drömmen…

Men, det gick att använda tiden till annat. Plocka ner torr tvätt (inte i köket längre!!), packa upp saker från olika lådor, möblera om i skåpen och sätta i ordning återvinningskärlen. Första veckan var vår återvinning all-plats-under-diskbänken-som-inte-var-sophink. Inte så kul! Men det är otroligt va mycket grejer man slänger! Alla dessa förpackningar!

Imorn ska jag försöka få iväg några lådor till secondhand – det är ju hela 15 meter dit! 😉

God natt!

3 thoughts on “Hej igen!

  1. Låt det ta tid innan vanorna sätter sig. Det går inte att vända allt på en gång, utan ibland måste man leta sig fram till de nya rutinerna. Gott i alla fall att ni tar er tid att sitta och samtala efter måltiden 🙂

    Liked by 1 person

      1. Finns bättre och sämre tävlingar. Den här tror jag är rätt nyttig 😉 Får disken sköljas och hamna direkt i diskmaskinen är det nog mindre risk för diskberg på diskbänken…:-)

        Liked by 1 person

Leave a Reply

