Linnen

Idag har jag äntligen hittat tid att rensa ut mina tröjor inför flytten. Så skönt! Tänk att det är så svårt att komma ihåg att göra det som behöver planering.

Jag gick igenom garderoben i våras, så det var inte galet mycket kvar att rensa ut. Men det går nog nästan alltid att skala bort ett lager till av grejer.

Det jag sorterade bort idag var mestadels redan utrensat i hjärnan. Jag har insett att jag inte är 25 länge, och därför har en annan klädstil. Jag lyckades också släppa en tröja med ett starkt minne till. Jag hade den när jag besökte förre ärkebiskopen, när han var biskop i Växjö stift. Hm, ja det var dags att släppa den!

Jag kunde också släppa en hög med spagettilinnen. Undrar om jag egentligen någonsin gillat dem? Verkligen skönt att bli av med dem!

Är så tacksam för att jag kommit i kontakt med dessa tankar om minimalism. Det gör det möjligt att gå vidare i livet, lättare.

One thought on “Linnen

  1. Spagettilinnena åker ut här med, ett efter ett. Nu är jag inne på det sista och även det har gett sig. Skönt att slippa dem och skönt att kunna rensa bort en hel kategori av kläder. Nu har jag mina sju spetslinnen kvar som jag varierar fem och fem i varje kapsel. Funkar utmärkt och några spagettisar kommer jag aldrig mer köpa!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

