Andra lasset

Andra flyttlasset gick snabbare än förväntat.

Det jag grubblade över igår blev inte alls svårt. Jag tog med de fina faten jag hittade igår, och en rolig mjölkpaketkanna. Resten går med gott samvete till secondhanden Maken jobbar på.

Idag har jag kunnat vara lite hårdare i utrensningen. Det känns skönt. Hur många tallrikar och teserviser kan man behöva egentligen? De har varit jättefina, och tjänat mig bra i mitt singelliv, men chansen att jag kommer sakna dem är minimal.

En sak som slog mig var att jag samlat på mig vaser inför saker som Grabbarnas studenter. Det låter kanske som en bra idé, men det är ju 3-7 år tills dess! Det är ju mycket bättre att, om man räknar med att få mycket blommor en viss dag, köpa några vaser på secondhand. Sen kan man lämna tillbaka dem nästa vecka och ha gjort en god gärning samtidigt.

3 thoughts on “Andra lasset

Leave a comment