Första lasset

Idag har vi kört första flyttlasset och det var jobbigt.

Jag gick igenom flera lådor av mycket blandad karaktär. Det var böcker och gamla Biblar, kläder med musskit (trots att jag gått igenom det tre gånger sen mössen var där) och en evinnerlig mängd porslin och vackra saker.

Jag försökte vara hård, men ändå kom det med mer än jag förväntat. Jag har minnen till i stort sett varenda pryl jag någonsin ägt, men det blev på något sätt ännu svårare när jag öppnade en av “Makens” (allt är ju vårt gemensamma) lådor och hittade vackra saker.

Han har inga känslomässiga band till sakerna, men ska de vara med och forma det hem vi ska ha? Vi har en genomskinlig servis som jag tycker om,  men är den tråkig? Står den i vägen för det hem vi vill ha?

Jag inser mer och mer svårigheten i att rensa ut innan man vet vilket hem man ska ha. Samtidigt påverkar ju alla detaljerna vilket hem man får.

Leave a Reply

