Tvål

Jag är verkligen en ekorre!

Vi har inget stort badrumsskåp, och jag använder inte en massa skönhetsprodukter så,det är inte särskilt fullt. Det är lite tandborstar, hårspännen och tvålar. Fyra stora hårdtvålar som bara ligger där.

En har jag fått av Maken, för att ta hand om mina fötter. Och det ska jag, när jag tar mig tid att låna Litens badkar till ett fotbad. .. ( vilket hade passat perfekt ikväll för mina fötter värker). Tills dess ligger den där, och det känns ok.

Men de andra tre, varför ligger de där till ingen nytta?

Troligtvis har vi fått dem i julklapp eller liknande. Minst en är fairtrademärkt och säkert snäll mot miljön, men hur snäll är den om den bara ligger där eller en värre om den slängs?

Därför har jag bestämt mig för att gå emot ekorrtänket och använda hårdtvålarna i skåpet nu när pumptvålen är slut! Jag lägger tvålen på en nagelborste för att den ska hinna torka och inte bli kladdig och äcklig. Det gör också att den räcker längre!

Skönt att gå emot ekorren i mig och inte bara dra med mig en massa saker in i vårt nya hem!

7 thoughts on “Tvål

      1. Nä de gör jag inte… Det var bara en tanke att det liksom är en bra grej att ha på önskelistan när det börjar ta slut 😉 Eller att köpa som gå-borts-present till andra 🙂

        Like

      2. Hmmm… Jag både ock… Hårdtvål kan vara olika lätt att hitta bra. En del är rejält uttorkande. De som inte är lika uttorkande, korkar gärna igen handfatet, eller är hysteriskt dyra. Så det är svårt att välja bra tycker jag…

        Liked by 1 person

  1. Jag använder bara hårdtvål. Dessa köper jag på hälsokost – finns flera sorter med underbar doft och de räcker länge och kladdar inte. Tvål i flaska känns så syntetiska.

    Liked by 1 person

    1. Ja, jag håller med om att doften från i alla fall den hårdtvål vi har nu är trevligare än någon pumptvål jag kan minnas. Men jag har svårt att inte oroa mig för att de bakterier jag hade när jag tog i den inte ska bli kvar. Det samma gäller för pumptvålens handtag.

      Like

Leave a Reply

