Oktobers in- och utlistor

Jag skrev om in- och utlistor för snart en månad sen. Läs här.

Där skrev jag bland annat att det inte känns konstruktivt för mig att skriva en lista på varje småsak som rensas ut innan vi gjort “den stora utrensningen” men en lista på hur många kassar/lådor som lämnat boet känns mer vettigt.

Därför kan jag redogöra att:

  • 2 lådor och tre kassar har gått till secondhand/loppis.
  • 2 kassar med textilåtervinning har samlats ihop men inte hittat ett utflöde (läste sen att man åtminstone har kunnat lämna det till HM, ska kolla upp det!).
  • Minst 2 kassar med skräp har slängts när jag gått igenom saker. En del musätet och en del som aldrig borde ha sparats från början, som busskorten jag åkte till pojkvännen med när jag var 17…

 

Vad är på väg ut:

  • Har numera en kasse för textilåtervinning vid övrig återvinning men den är än så länge bara halvfull. Räknar med att fylla den när grabbarnas kläder går igenom inför flytten.
  • En kasse med kläder till second hand är nästan full, men det känns så smidigt att ha den där för det är så lätt att klämma ner en sak till och bli av med den direkt. Annars är risken att de blir kvar ett bra tag till.
  • Lådan i garaget fylls på steg för steg, men är inte redo att flytta till second hand än.

Känns skönt att redovisa detta! 🙂

4 thoughts on “Oktobers in- och utlistor

  1. Skönt att höra att du kämpar på. En ständig process. Ibland är en flytt/renovering bra för då tar man verkligen tag i att röja/rensa det där som borde försvunnit för länge sedan. Men somt måste ligga till sig lite också innan man bestämmer sig.

    Like

  2. Jag tycker det är väldigt smart av dig att ta tag i det här innan ni flyttar! Vi gjorde tvärtom, vi flyttade med oss allting och vi har nu under tiden vi packat upp och kommit iordning gjort oss av med sammanlagt minst 15 hela flyttkartonger. Tänk vad mycket enklare det hade varit att slippa packa ner och flytta dem! För att inte tala om hur mycket plats grejerna tog i vår mycket mindre lägenhet… Jag tror till viss (läs: stor) del att det var psykologiskt från min sida. Grejerna var på något sätt ett “löfte” om att vi skulle flytta till hus så småningom vilket jag verkligen längtade efter, att komma bort från stan osv. Vi kunde ju komma att behöva grejerna i huset, typ. Såhär i efterhand förstår jag verkligen inte hur jag tänkte, men det är ju alltid lätt att vara efterklok och jag väljer att istället fokusera på att jag faktiskt rensar ut nu.

    Like

    1. Ja, det är en stor grej att flytta till det där huset som man alltid längtat efter, så jag förstår att det är lätt att vilja ta med allt fint dit! 🙂 Samtidigt är jag livrädd för att, även där, bli sittande med ouppackade lådor. Men det är ju en tidsfråga också. Vi hinner göra det innan flytten och försöker därför göra det… Men jag hoppas att vi rensar ut en del när vi packar upp också! 😉

      Like

Leave a Reply

