Vill jag att det ska hända så måste jag göra det

Vill jag att det ska hända så måste jag göra det.

Pepptext.

Det är så lätt att fokusera på vad man tycker/vill att andra ska göra. Grabbarna ska dammsuga, Maken ska plocka undan, Liten ska vara lugn etc. Men inget funkar.

Framför allt funkar det inte om jag bara är negativt. Ok. Dags att vända på denna text om det ska kunna kallas för pepptext!

Jag tror på att vara proaktiv, att handla först och utan att ha blivit tillsagd och göra gott även om ingen förväntar sig det!  Det är viktigt, både i hemmet och i samhället.

Men det kräver mod.

Vänta här nu, kan det kräva mod att dammsuga sitt eget hem? Ja, jag tror det. Mod att gå emot det negativa som hela tiden vill trycka ner oss och få oss att bara konsumera, både saker och media. Det känns så mycket lättare att drömma om ett fint hem på Youtube, men frågan är om det är sant?

Det är nog egentligen lättare, och bra mycket bättre att ta hand om det egna hemmet, för det finns kvar när videon är slut.

Pepp!

Leave a Reply

