Hur planerar man en flytt minimalistiskt?

Det slog mig när jag läste No Sidebar idag att vi inte har någon plan för flytten.

Vi har lastbil och har gått igenom en hel del av våra tillhörigheter så att vi bara tar med det vi vill ha. Men hur ska uppackadet gå till??

Vad har vi för alternativ “arbetsyta”?
Köket är ju husets hjärta så där vill jag inte ha en massa lådor.
Hallen är för liten och därför inget alternativ.
Sovrummet är stort, men tanken på att det kan bli lådor kvar där en längre tid gör mig nästan deprimerad (har levt så förut…).
Då återstår (grabbarnas rum räknas inte) vardagsrummet. Det är stort och än så länge har vi inte så många möbler dit, så det borde finnas plats för lådor.
Men frågan är om det är så lämpligt? Som det står i den länkade artikeln så är det viktigt med ett fint, njutbart vardagsrum, och det  är väldigt viktigt att  någonstans sätta standarden för hela hemmet. Det är ju vardagsrummet väldigt bra till.

Så nu vet jag inte hur jag ska göra.  En del lådor kan märkas ned vilket rum det hör hemma i och packas upp av vem som helst,  men totala blandlådor som de allra flesta från föräldrahemmet måste jag packa upp själv och det kommer ta tid.

Jaja, bättre att tänka igenom det nu istället för att få panik då… 🙂

Leave a Reply

