Mammakläder

Liten är nästan ett och ett halvt år gammal och jag trodde att jag lagt undan mammakläderna för länge sedan. Men när jag läser om Project 333 inser jag att det finns kläder i garderoben som jag inte skulle ha om jag inte var gravid, som hänger där “i fall” jag skulle bli gravid igen och behöva det extra utrymmet.

De fanns i garderoben långt innan, en är t.o.m. arvegods från min farmor, och därför räknade jag inte dem som mammakläder. Men det är de helt klart. Inser att det också finns en stickad tröja som är väl uttänjd av Liten i magen. Det är mycket kärlek i dem, många minnen av att ha klappat magen. Den svarta klänningen som jag använde för köruppsjungningar minns jag så väl hur jag redan i november förrförra året oroade mig för att han skulle få hörselskador… 😉

Det känns skönt att bearbeta vad som gör att jag håller i sakerna, så att jag kan släppa, eller som i detta fallet, lägga undan dem.

Åh vad jag längtar efter vårt nya hem och att kunna packa upp det vi verkligen vill ha!!

Leave a Reply

