En strategi

Veckan i föräldrahemmet går mot sitt slut. Ännu en gång är jag frustrerad över hur lite jag har fått gjort.
Pappa säger att jag har fått gjort massor, men jag ser bara två lådor till secondhand och en hel del skräp.

Men till mitt försvar kan jag berätta att jag har tömt en byrå och en del av en garderob.

Först var jag hård och effektiv. Sen insåg jag att jag kommer behöva rensa samma grejer många gånger. Det går inte att ta allt på en gång när det redan legat i 20-30 år. Det funkar inte för mig i alla fall.
Det är skönt att hitta strategier som passar just mig, annars blir det bara hårt och frustrerande, och risk att ge upp.
Nu kämpar jag på!

3 thoughts on “En strategi

  1. Din far är klok. Försök se det du faktiskt har gjort istället för det du inte har gjort. Det är något jag försöker lära mig att leva efter. Med de ögonen kan man faktiskt se helt olika saker.

    Like

    1. Ja, han är klok och som jag tror att jag skrev om nyligen så försöker jag tänka så i vardagen. Men när man ser alla grejer och alla lådor så är det lätt att misströsta och bli frustrerad.

      Like

      1. Visst är det ofta så att vi blir frustrerade. Det händer allt som oftast mig med. Tycker inte jag kommer framåt så fort som jag vill med skrivandet, men ser inte allt det jag faktiskt har hunnit göra. Och att skrivandet faktiskt handlar om så mycket mer än att producera ord på historien. Det är mycket kringarbete på en roman som händer i vilan.

        Liked by 1 person

Leave a Reply

