In- och utlistor

I månadsskiftena dyker det upp en del “in-och utlistor” i bloggläsaren. Det är alltså folk som skrivit ner vad de, på olika sätt, skaffat och gjort sig av med under månaden som gått. Ett exempel från senaste månadsskiftet är från Minimalisterna, även om Fru Minimalist beskriver just denna som “en ganska tråkig månad på in- och ut-fronten”. Det ger i alla fall ett snabbläst exempel.

Jag har valt att ännu inte skriva sådana listor. Egentligen tycker jag om listor, särskilt “Pro’s&con’s” med för och nackdelar, men det har nog redan märkts här. Men jag vet inte, det verkar jobbigt att skriva upp varenda blomkruka eller servettring man sorterar ut. Vi är fortfarande på en nivå där jag kan tänka mig att redovisa hur många kassar och kartonger vi gör oss av med… Jag kan tänka mig att det är lättare att skriva in-och utlistor när man gjort minst en stor utrensning och hamnat på en nivå av prylar som man är hyfsat bekväm med. Då kanske det ger en bra motivation att fortsätta utmana sig att gå igenom sina grejer och framför allt att inte köpa/ta emot mer än man faktiskt behöver.

Men det slår mig när jag skriver detta hur jag påverkats av en sak jag hörde häromdan (tror det var här). Det var nån som nämnde att hon brukar skriva ner vad hon gjort varje dag för att se hur mycket det är egentligen. Det fastnade i mitt huvud. Jag har inte börjat skriva, men jag märker hur det motiverar mig att göra en sak till, och en sak till…

Hm. Det kanske inte vore en dum idé att skriva en sån där lista i alla fall… Men om den hamnar på bloggen eller inte får vi se. det kanske känns lite för privat…

Allt gott!

One thought on “In- och utlistor

Leave a Reply

