Var ska vi sitta?

En utmaning för oss nu med nya huset är var vi ska sitta med våra datorer.

Som det är nu så har vi suttit allihop i köket. Det har inte alltid varit lätt, men det skapar gemenskap och framförallt har vi föräldrar koll på vad barnen gör. Ofta har Maken spelat olika dataspel med Mellanbror och Minstingen. Det tycker jag är jättebra samtidigt som det motverkar det lugn jag skulle vilja ha i köket på kvällarna.

Jag längtar efter en plats att sitta ner, tända ett ljus, skriva dagbok, läsa Bibeln och kanske måla målarbok som blivit så populärt. Det tror jag skulle vara jättebra och hälsosamt för hela familjen. Det kräver ju ett rent kök som funkar, men det är ju förhoppningen att vi ska kunna skapa det i vårt nya hem.

Jag tror att vi får prata vidare i familjen om var vi ska sitta och spela/kolla på youtube och streamad tv. Jag vill att vi skapar gemenskap trots att vi får fler dörrar att stänga i vårt nya hem.

Leave a Reply

