Smalish

Minns inte (och kommer just nu inte ihåg hur man söker i den egna bloggen, förlåt) om jag nämnt den förut men jag har ett tag följt en blogg som heter smalishblog.com (gulligt namn för övrigt). Hittade dit via Joshua Beckers lördagslänkar nån gång i somras.

Gillar tonen och de vackra bilderna. Självklart finns det också en hög igenkänningsfaktor på familj med fyra söner, även om åldrarna på barnen skiljer sig mot våra. De bor på drygt 400 kvadratfot (knappt 40 m2 enligt http://www.metric-conversions.org/). Det låter ju väldigt lite! Det är som bara vår nedervåning, och då bor vi trångt nu!

Något som jag upptäckte och gladdes av häromdan är att Evelyn som skriver på Smalish är kristen som jag. Det är alltid roligt att få höra saker som kommer från samma ursprung, samma värdegrund som en själv. Det gör faktiskt en del skillnad. Det finns ju många anledningar till att folk ger sig in i minimalistsvängen, och alla har vi olika bakgrund. Det kanske låter konstigt men efter ett tag så lyser det alltid igenom vilken livsåskådning man har. Det kan vara länkar eller små kommentarer, men det märks förr eller senare. Det tycker jag är skönt. Det gör det lättare att värdera det folk säger (ordning och reda liksom… ;-)).

Därför blev jag så glad när Evelyn berättade om en pod hon, och Joshua, varit med i när de pratat om kopplingen mellan minimalism och kriten tro. Väl värt att lyssna på när man rensar lingon eller så… 😉

Här är länken.

Leave a Reply

