Nytt utseende

Idag fick bloggen ett nytt utseende. Hoppas att det kommer gillas. Det är rent och enkelt, men har en kolumn till vänster för att göra det enklare att följa och hitta i bloggen.

Det är en svår balans att välja mellan enkelhet, funktion och utseende. Självklart vill jag att bloggen ska vara stilren och funktionell, temat – utseendet – måste ju framhäva budskapet. Samtidigt är det ju vilktigt med detta innehåll att det inte känns rörigt eller för mycket. Där är frågan om “molnet” med bloggens olika taggar svår. Den är ju bra att ha för navigering, men kan ju ge ett rörigt intryck. Jaja, den får vara där for now.

Jag har funderat mycket på det här med bilder på bloggen. Det är ju helt klart trevligare att läsa en blogg med bilder, men samtidigt så känns bara svart text på vit bakgrund mer minimalistiskt. Det oroar mig också att risken för att det skulle bli ännu mindre innehåll här om jag inte hinner/orkar hitta passande bilder till ett innehåll – att inlägg blir liggande som utkast i brist på bild. Då blir det ju kontraproduktivt med bilder, för ett uteblivet inlägg är ju inte bättre än ett inlägg utan bild…

Hm. Jag ska nog försöka ta och hitta lite bilder att använda…

Leave a Reply

