Minimalism i detalj

Minimalisterna har skrivit, säkert för ett tag sen, om hur man kan hantera kvitton och andra viktiga papper.

Det var en knuff i rätt riktning som jag behövde!

Min mamma jobbade på bank och lärde mig hur jag skulle hålla reda på viktiga papper. Jag var jätteduktig på det de första åren efter att jag flyttat hemifrån. Tyvärr har jag tappat bort dessa goda vanor. Tänkte just igår på att jag vill ta tag i detta i och med flytten.

Det är ju också spännande att slå ihop två personers (o)vanor när det gäller pappershantering. Jag har periodvis sparat alla kvitton (antagligen för att jag inte orkat kolla om nåt av dem var viktigt) och maken sparar väldigt sällan på kvitton. På senare tid har jag haft en hel del kvitton i plånboken så pass länge att det inte finns större risk att behöva reklamera något med dem, och så mycket stort och dyrt har jag inte köpt så det har inte funnits något behov att spara på några kvitton “ordentligt”. Men häromveckan fick jag faktiskt reklamera ett paket bröd. Då var det ju bra att ha kvar kvittot, även om det inte var en stor summa så ska inte brödet vara mögligt dagen efter försäljning…(eller sakna datumstämpel)…

Leave a Reply

