Oooooh!

Be known for the life you live - not the things you can buy. /Joshua Becker

Wow, detta citat summerar mitt och makens samtal ikväll (fast jag såg det efteråt). Det summerar också mycket av hur jag önskar mitt liv. Tidigare levde jag i en volontärorganisation där det verkligen handlade om livet vi levde och inte våra saker, förutom möjligtvis datorer, kameror och ryggsäckar (för oftast fanns det inga pengar). Men tillbaka i Svenssonlivet så är det inte lika lätt med vettigt fokus.

Men det är så viktigt. Våra hem är inte till för att skryta om vår ekonomiska status utan för kärlek, gemenskap och vila. Det ges mer av en kopp varmt kaffe/te än en soffa i senaste design!

Än en gång:

Människor är viktigare än saker!

Leave a Reply

