Garderoben

Jag gick igenom vår garderob idag. Den innehåller mina och makens kläder + bonusgrabbarnas skjortor som inte används så ofta. Den är en meter bred. Bara det säger att vi inte har helt mycket kläder jämfört med många andra. Trots det finns fanns det saker att rensa ut (så att de kläder vi använder kunde sorteras in…).

Grabbarnas urväxta skjortor var ju lätta att rensa ut. Sen gick det trögt. Vår ekonomi är mycket begränsad och jag har inte direkt möjlighet att byta ut så mycket – men vet jag att jag inte kommer använda något så kan jag ju göra mig av med det. Det funkade på några plagg. Svårast har jag med kläder som är förknippade med projekt. Jag jobbade med missionsresor i flera år och tröjorna därifrån har jag svårt att släppa. Dels för minnenas skull och dels för att jag tycker de har snygg grafik. Men kommer jag använda dem? Tveksamt…

Makens skjortförråd är välfyllt och han kunde rensa ur några han inte använt de senaste åren. Ibland kan jag verkligen avundas honom – är han hemifrån har han jeans och skjorta, är han hemma så har han mjukisbyxor. Så enkelt är det. Jag har klänningar, kjolar, toppar och tröjor i alla de former…

Önskar jag hade mer struktur i min garderob så att allt matchar och allt passar. Det får bli ett senare projekt, nu handlar det mesta om att renovera och flytta in i ett nytt hem!

Imorgon ska vi kolla på tapeter!

One thought on “Garderoben

Leave a Reply

