Bröllopsfin?

Idag fick jag en fråga om jag var bröllopsfin (med tanke på prinsbröllopet)?

Faktum var att jag valt kläder efter väder och funktion; kjol för att det är varmt och blus för att det är lätt att amma i. Men det finns saker att tänka på här.

Grannen har sett mig i det mesta, oftast de senaste två åren i jeans/pyjamasbyxor och för stora skjortor. Det är inte snyggt men funktionellt och jag har i ärlighetens namn inte brytt mig så mycket om vad jag har haft hemma, och vad de sett mig i. I veckan kom mellangrabben oväntat hem med två klasskamrater när jag hade en sån utstyrsel. Det var inte lika trevligt. Visst bor vi på landet, men ändå.

Där har ju en minimerad garderob nåt att ge – för har jag en sån så har jag bara saker jag faktiskt vill använda och känner mig presentabel i.

Ok, jag behåller pyjamasbyxorna. Men de får stanna i sovrummet efter 10!

Leave a Reply

